Aktualności

9 ogólnopolski Finał Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych

W dniach 29-30 czerwca 2017 w Art_Inkubatorze, zlokalizowanym w Fabryce Sztuki w Łodzi odbędzie się 9. finał ogólnopolskiego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych.

Konkurs zespołowego tworzenia gier komputerowych został przeprowadzony po raz pierwszy w 2008 roku w Instytucie Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej. W konkursie mogą brać udział wszystkie osoby, które zapisały się przynajmniej na jeden z kluczowych przedmiotów, który swym zakresem merytorycznym obejmował tematykę tworzenia gier komputerowych (Programowanie silnika gier, Programowanie gier komputerowych, Programowanie kart graficznych i konsol, Technologie symulacji komputerowych , Rendering Czasu Rzeczywistego i Zarządzanie projektami programistycznymi). Przedmioty te są obowiązkowe dla specjalności Technologie Gier i Symulacji Komputerowych zaś fakultatywne dla pozostałych. W tym miejscu warto podkreślić, że specjalność Technologie gier i symulacji komputerowych jest najstarszą specjalnością tego typu w kraju i obchodzi w tym roku 13 rocznicę swego powstania, a jej absolwenci zasilają od dziewięciu lat grono docenianych specjalistów przemysłu gier komputerowych w całym kraju. Rozwojowi studentów sprzyja realizowany w Instytucie Informatyki Politechniki Łódzkiej cykl kształcenia, który obejmuje kolejne przedmioty związane z tworzeniem i udoskonalaniem gier komputerowych (Produkcja i wprowadzanie oprogramowania na rynek, Programowanie gier sieciowych, Programowanie dźwięku, Projekt specjalistyczny - IMAGINE CUP).

Obecna edycja konkursu ma charakter ogólnopolski. Rozszerzona została także ilość ścieżek konkursowych: Development, Design, Mobile Games, Virtual Environment ,które organizuje Instytut Informatyki PŁ, Game Review organizowana przez Katedrę Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ, oraz Game Graphics Concept organizowana przez Akademię Sztuk Pięknych. W jury konkursu zasiadają przedstawiciele wiodących firm polskich, tworzących gry komputerowe: Techland, Teyon, Fat Dog Games, 11bit Studios, Q-Loc, CI Games, The Farm51 i wiele innych. Konkurs uzyskał patronaty honorowe: Marszałka Województwa Łódzkiego Witolda Stępnia, Prezydent Miasta Łodzi Hanny Zdanowskiej, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiego Towarzystwa Informatycznego, JM Rektora Politechniki Łódzkiej, Młodzi w Łodzi, Łódzkie Promuje, Międzynarodowego Festiwalu Komiksów i Gier, ACM Lodz chapter, Indie Games Polska, Polish Games Association. Partnerami konkursu zostały: Art. Inkubator w Fabryce Sztuki, Wacom, Centrum Multimedialne PŁ, Centrum Technologii Informatycznych PŁ, Poznań Game Arena. Głównymi sponsorem ścieżki VR zostały Coca-Cola oraz Cybercom. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: Studenckie Radio Żak Politechniki Łódzkie, portal Gram.pl oraz Planet Game.

Równolegle z konkursem odbędą się konferencje naukowe: Kultura gier Komputerowych 4 oraz Conference on Game Innovations