Niezalogowany (Zaloguj się)

Witaj!

Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i mieć dostęp do innych kategorii musisz być zarejestrowanym użytkownikiem. Jeżeli już posiadasz konto zaloguj się.

Jeżeli jeszcze nie posiadasz konta, poproś o rejestrację.

Kategorie

Vanilla 1.1.6 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • CommentAuthordomingo
    • CommentTime25 Feb 2011
     # 1

    "Zimo wypierdalaj" głosi hasło z billboardu, który pojawił się w pięciu największych miastach Polski. To dzieło sztuki, na które pieniądze wyłożyło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

    Jak podano w Wiadomościach o 19.30, Ministerstwo Kultury , wyczuwając nastroje społeczne, spowodowane rozdrażnieniem trwającą zimą, wypuściło plakaty, rozlepiane na bilbordach z hasłem: Zimo! Wypierdalaj!”.

    Billboard jest częścią projektu noszącego nazwę "Haft miejski". Napisy na murach, fotografowane przez autorkę stały się treścią haftów. Jeden z tych napisów to właśnie "Zimo wypierdalaj".

    "Fotografowałam bardzo dużo haseł pojawiających się w miastach, ale wybierałam te, które moim zdaniem są najbardziej trafione i te później haftowałam - mówi Wiadomościom TVP1 Monika Drożyńska, autorka dzieła."

    Monika Drożyńska, stypendystka ministerstwa kultury w ramach swojego projektu najpierw fotografowała napisy na murach, a potem je haftowała. Efekt pracy dostępny jest w internecie, na pocztowych kartkach i na wlepkach przyklejanych tu i tam.

    Każdy może ocenić sam i wyrobić sobie zdanie "Haft-miejski" . Czy to kultura? i ile jest warta "Haft miejski" Kultura wymaga określonego zachowania i słownictwa. Zaiste hasło chwytliwe, nie jeden z nas pewnie sobie przeklnie pod nosem skrobiąc rano szyby samochodu, czy marznąc na przystanku, ale doprawdy czy trzeba nas epatować takim chamstwem? Tak publicznie, za publiczne pieniądze, pod szyldem ministerstwa, które powinno tępić wulgaryzmy w życiu codziennym i promować kulturę?

    Resort kultury dofinansował ten projekt. Jaka była wysokość dotacji, jaką Ministerstwo Kultury wsparło inicjatywę? Wiadomościom TVP1 nie udało się tego ustalić, bo rzecznik ministerstwa odmówił komentarza.

    Przechodniom projekt nie przypadł do gustu:

    - To bardzo brzydko według mnie, bardzo brzydko, nie powinno tak być - powiedzieli "Wiadomościom" TVP przechodnie. - To ministerstwo nie ma na co pieniędzy wydawać? - pytają inni.

    A, że wulgaryzmy nie popłacają, przypomina też policja. - Za używanie słów obelżywych grozi kara ograniczenia wolności, lub kara grzywny do 1500 zł, którą może nałożyć sąd - mówi nadkomisarz Maciej Milewski, rzecznik KW Policji w Opolu.

    Niedawno oburzenie wywołała informacja o komiksie, który miał promować Fryderyka Chopina w niemieckich szkołach. Komiks zawiera bardzo dużo wulgaryzmów, a powstał za pieniądze ambasady w Berlinie oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Kosztował 30 tys. euro. W komiksie pojawiły się sformułowania "J...ny cweloholokaust", "Na ch... on tam stoi?", "Gdzie jest ta ci...?".

    źródło:
    http://www.wirtualnafrancja.com/vivvo_general/zimo-wypierdalaj_nowy_pomysl_ministerstwa_kultury_na_billboard_z.html

    • CommentAuthorrysielec
    • CommentTime25 Feb 2011
     # 2

    W ministerstwo kultury ma chyba jakieś bipolarne zaburzenia, patrząc na to i na niezwykle smutną akcję z komiksową antologią Kultury Gniewu o Chopinie.

    • CommentAuthordomingo
    • CommentTime25 Feb 2011
     # 3

    Albo zatrudnili z konicznosci jakies polityczne pociotki i teraz maja z nimi problemy "wychowawcze"...

    •  
      CommentAuthorkidej
    • CommentTime25 Feb 2011 zmieniony
     # 4

    W kwestii komiksu o Chopinie to przede wszystkim nalezy podziekowac panu spolecznikowi z W-wy, ktory uznal ze komiksy sa dla dzieci wiec nalezy ten komiks poslac szkolom. Tytan intelektu.

    Co do "Zimo wyp....", to ja jestem wielkim fanem tego hasla, ale nie wiem, czy wyprowadzilbym je na ulice za publiczne pieniadze :> Zreszta jaki to wysilek tworczy przy tych komiksach, zaden chyba..

    • CommentAuthorrysielec
    • CommentTime25 Feb 2011
     # 5

    No, ale oni w tej nieświadomości i traktowaniu komiksów jak jakiegoś niedorozwiniętego medium żyją od bardzo dawna bez względu na opcję polityczną. Kiedyś ministerstwo miało problemy z komiksem o Holocauście i obozie koncentracyjnym, bo "co powiedzą dzieci?". Dzieci czytają Kaczora Donalda, a nie Mausa czy cokolwiek od Kultury Gniewu. To jest właśnie nieprawdopodobnie smutne.

    • CommentAuthortomekp
    • CommentTime25 Feb 2011
     # 6

    A dlaczego akurat Ministerstwo Kultury zajmuje sie sprawa zimy?! Jesli juz ktores, to powinno raczej Min. Srodowiska albo Min. Infrastruktury ;-).
    Skoro PO-rzad jest taki wyczulony na nastroje spoleczne i rozdraznienie ludnosci, to ja oczekuje, ze rozlepi plakaty z haslem "Tusk, wyp..., ty ryży chu..!" Oczywiscie z wyrazami w pelnym brzmieniu.

    Skandaliczny absurd.

    •  
      CommentAuthorkidej
    • CommentTime25 Feb 2011
     # 7

    Pewnie dlatego, ze to byl projekt artystyczny, cytuje:

    "Billboard jest częścią projektu noszącego nazwę "Haft miejski". Napisy na murach, fotografowane przez autorkę stały się treścią haftów. Jeden z tych napisów to właśnie "Zimo wypierdalaj".

    "Fotografowałam bardzo dużo haseł pojawiających się w miastach, ale wybierałam te, które moim zdaniem są najbardziej trafione i te później haftowałam - mówi Wiadomościom TVP1 Monika Drożyńska, autorka dzieła."

    Monika Drożyńska, stypendystka ministerstwa kultury w ramach swojego projektu najpierw fotografowała napisy na murach, a potem je haftowała. Efekt pracy dostępny jest w internecie, na pocztowych kartkach i na wlepkach przyklejanych tu i tam."

    Street-art krotko mowiac, moze nieszczegolnie wysokich lotow, ale jednak przede wszystkim chodzilo o zrobienie billboardow z roznych hasel, a nie tylko z hasla o zimie.

    To ponizej:

    "Jak podano w Wiadomościach o 19.30, Ministerstwo Kultury , wyczuwając nastroje społeczne, spowodowane rozdrażnieniem trwającą zimą, wypuściło plakaty, rozlepiane na bilbordach z hasłem: Zimo! Wypierdalaj!”."

    to jest albo wyjatkowo ciezka ironia, albo glupota dziennikarska. Kto normalny by uwierzyl w to, ze Ministerstwo Kultury wypuszcza plakaty "Zimo wyp...." jako czesc wyczuwania nastrojow spolecznych?

    • CommentAuthordomingo
    • CommentTime26 Feb 2011
     # 8

    No pewnie Kidd, ale co to tak naprawde zmienia, ze ktos sobie to zinterpretowal ironicznie w TVP czy gdziekolwiek indziej? Przy tym tekscie, wszelka ironia bylaby zbyt slaba...

    • CommentAuthormakala
    • CommentTime28 Feb 2011
     # 9

    Odwieczne pytania i odwieczne dyskusje, m.in. na temat granic (i) kultury. Podobne w Żaku toczyliśmy choćby kilka lat temu w kontekście Radia Wolne Bałuty.

    •  
      CommentAuthorkidej
    • CommentTime28 Feb 2011 zmieniony
     # 10

    Nie no, jak juz napisalem wyzej, jestem duzym fanem tego hasla (i siostrzanego "Wiosno nap...."), natomiast niekoniecznie bym sie z nim pchal na ulice - co najwyzej ustawil sobie jako avatar na FB. ;)